Marketing dzieli się na przeróżne rodzaje, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak także dużo innych, lecz statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najprzyzwoiciej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wstępuje w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego konsumenta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Opracowywanie interaktywnych wersji raportów rocznych
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko właśnie dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie przypuszczalnego klienta są wybitnie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niesłychanie poprawnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.